Written By زینب فنونی
دسته بندی ها:

تهیه و تنظیم این مطلب در سایت همسران
.

‍ ‍ ✴️منابع آهن و جلوگیری از کم خونی در بارداری
#بارداری #تغذیه_آهن_بارداری

خانم های باردار برای تامین نیاز روزانه خود به آهن میبایست هر روز یکی از مواد غذایی زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند:

✳️گوشت گاو و گوسفند
✳️مرغ و ماهی
✳️دانه کدو تنبل، بادام زمینی، فندق آجیل *
✳️حبوبات نخود و عدس *
✳️غلات سبوس دار *
✳️سبزیجات برگ دار تیره مانند اسفناج و برگ چغندر *

* مواد غذایی که جلوی آنها علامت گذاشته شده آهن آنها غیرهم است یعنی به سادگی جذب نمیشود و میبایست با غذاهایی که منبع خوبی از ویتامین C هستند مصرف شود:
✅کیوی
✅مرکبات یا میوه های گرمسیری
✅فلفل دلمه ای

 و به همراه منابع کلسیم مانند لبنیات مصرف نشود.

‍ ‍ 💟چرا مصرف آهن در بارداری ضروریست و علائم کمبود آن
#آهن_بارداری

✴️چرا مصرف آهن در دوران بارداری ضروریست؟
✅تامین جفت
✅ سلامت مغز جنین
✅ذخیره آهن مورد نیاز 6 ماه اول زندگی نوزاد
در سه ماهه دوم و سوم میزان نیاز آهن مادر باردار به بیشترین مقدار خود میرسد

⛔️علائم کمبود آهن:
☑️احساس خستگی
☑️ظرفیت کار کمتر
☑️مقاومت کمتر به عفونت

محتوای سایت آموزش مسایل جنسی و زناشویی همسران از سایت های مختلف که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند گرد آوری شده , اما داری محدودیت سنی زیر 18 سال می باشد و فقط در جهت رفع مشکلات زناشویی زوج ها نوشته شده است . در صورتی که زیر 18 سال دارید این سایت را ترک نمایید .

شاید این مطالب را نیز بپسندید  کاندوم چیست در صورت پاره شدن آن چه بکار باید کرد ؟ :: .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =